Jobmarketing tips

Marketing is allang niet meer het beroep dat vanuit de ivoren toren medewerkers verplicht hun leuke ideetjes uit te voeren. Marketing moet onderdeel zijn van het DNA van elke medewerker in je bedrijf. Daarom is Jobmarketing nog veel belangrijker geworden.

Hoe zorg je ervoor dat je het juiste DNA aantrekt en daarbij zo efficiënt mogelijk recruit, voor een gezonde ROI?

  1. Zet je ideale doelgroep (denkbeeldig) in de sollicitatiecommissie
  2. Verwoord wat jouw ideale medewerkers drijft
  3. Maak van je vacature een (realistische) droombaan
  4. Maak een video vacature voor intern draagvlak en betrokkenheid
  5. Voer online campagne om bij de latent werkzoekenden te komen
  6. Zet je ideale medewerkers in bij de werving & selectie
  7. Meet, evalueer, pas aan en meet opnieuw voor een gezonde ROI
  8. Draai ook een aftermovie (en feliciteer de nieuwe medewerkers)
  9. Houd talent binnen door ontwikkeling, waardering en beslissingsvrijheid
  10. Maak van vertrekkende medewerkers ambassadeurs/recruiters

Deze tips verschijnen binnenkort op Sprout.

Zelf Jobmarketing toepassen en/of inhuren? Neem contact op met Renée Petiet, 0031624090428.