10xbeter Marketing werkt samen met Move on recruitment

Waarom?

Omdat we dezelfde WHY hebben; wij het eens zijn over het HOW en complementair zijn in het WHAT:

  • Onze WHY: wij vinden dat iedereen werkgeluk verdient. Wij zijn ervan overtuigd dat werkgeluk komt door het gevoel zelf kwalitatief hoogwaardige prestaties neer te zetten, die ook gewaardeerd worden door werkgever, collega’s en klanten.
  • Onze HOW: daarom helpen we werkgevers aan medewerkers die met hart en ziel voor het bedrijf, collega’s en dus ook hun klanten gaan. We helpen aan de andere kant (latent) werkzoekenden hun echte droombaan te vinden. Dit doen we door alleen te werven voor werkgevers waar we zelf ook zouden willen werken, en door alleen werkzoekenden voor te stellen die we zelf ook zouden willen aannemen. Hierin zijn we eerlijk en realistisch naar zowel de werkgever als de werknemer toe, in het kader van ‘de eerlijke match duurt het langst’.
  • Onze WHAT: we combineren arbeidsmarketing en recruitment in online campagnes zodat we een groot bereik hebben van (latent) werkzoekenden om de persoon te kunnen bereiken en selecteren voor wie de functie een echte droombaan is. Dit doen we door middel van video, tekst en foto’s op de meest relevante social media en vacaturebanken; en door een persoonlijk diepgaand gesprek te voeren met de geïnteresseerde kandidaten. ‘Ik heb dit nog nooit verteld’; ‘Ik voel me zo op mijn gemak bij jullie’; ‘ik ben zo blij dat jullie geen vacatures doorduwen en echt naar mij luisten en met mij meedenken.’

Dit geeft duurzame matches en gelukkige werkrelaties

Arbeidsmarketing

Wat is arbeidsmarketing?

Arbeidsmarketing is het samenbrengen van Marketing en Recruitment. Het doel van arbeidsmarketing is het meer zichtbaar maken van een werkgever en vacature door de essentie van het bedrijf en de functie in woord en beeld bij de meest geschikte kandidaten in het vizier te krijgen.

Waarom arbeidsmarketing?

Arbeidsmarketing wordt ingezet zodat recruitment een groter bereik heeft aan geschikte kandidaten, vooral aan kandidaten die latent op zoek zijn naar ander werk. Deze mensen zullen namelijk niet uit zichzelf komen solliciteren, of hun gegevens op een jobboard zetten.

Hoe werkt arbeidsmarketing?

Arbeidsmarketing start met het achterhalen van de essentie van het bedrijf, de afdeling en de functie. De WHY zoals Simon Sinek die noemt. Vervolgens wordt de essentie in woord en beeld gezet, bij voorkeur op video: de vacaturevideo. Dan wordt deze tekst en beeld op een werken-bij pagina gezet, met de contact gegevens voor meer informatie en om te solliciteren. Dit kan bijvoorbeeld via een pagina van Homerun. De basis ligt er en nu kan de marketingcampagne beginnen.

Online arbeidsmarketing campagne

Online arbeidsmarketing heeft als voordeel dat het 1 keer goed inregelen betekent en vervolgens is het slecht monitoren en licht bijsturen. Het is opschaalbaar en los van afstand en tijd.

Hoe het werkt: via de social media kanalen wordt de vacature verspreid. Tevens wordt er een advertentie gemaakt die doorklikt naar de werken-bij pagina. Voor deze advertentie wordt de ideale doelgroep, de ideale kandidaat dus, bepaald en aangemaakt. De advertentie wordt op 2 manieren aan dezelfde doelgroep getoond. Het verschil is slechts 1 element. Bijvoorbeeld met en zonder ondertiteling van de vacaturevideo. Dit noemen we de a/b test. Continu wordt er gemonitord hoe de advertenties het doen. Wanneer advertentie b beter is dan a, dan gaat a eraf en volgt er advertentie c, met wederom slechts 1 verschillende element. Zo wordt de advertentie geoptimaliseerd. Hoe beter de advertentie het doet, hoe relevanter het social media kanaal de advertentie vindt, en dus: hoe lager de kosten per click.

Via Google Adwords kan de vacature en werken-bij pagina gepromoot worden in de zoekresultaten. De betaling gebeurt aan de hand van een veiling. Hoe populairder het woord, hoe hoger de prijs per click.

Offline arbeidsmarketing strategie

Offline arbeidsmarketing is een stuk arbeidsintensiever en kostbaarder, maar heeft ook een lange termijn karakter. Zo zorgen bijvoorbeeld ICT bedrijven dat zij bootcamps en colleges geven op opleidingen. Bedrijven nemen stagiaires aan die mogelijk blijven werken. Voorheen werd zelfs beginnende studenten aangeboden de hele studie te betalen op voorwaarde dat zij daarna bij het bedrijf kwamen werken minimaal 5 jaar. Dit kan juridisch echter niet meer.

Offline kunnen kandidaten aangetrokken worden op banenbeurzen, stands op festivals, abri’s in bushaltes, advertenties in relevante vakbladen, magazines en kranten. De kosten stijgen naarmate het bereik groter lijkt. Bij online arbeidsmarketing kun je gratis, bijvoorbeeld viral, opschalen.

Het doel van Move on recruitment

Wat we willen bereiken met Move on recruitment is dat zowel werkgevers als werknemers met meer plezier naar het werk gaan. We vinden namelijk dat als je een gelukkig leven wilt, je werk daar een belangrijk onderdeel van is. Daarom heeft iedereen binnen de organisatie (in mei 2019 zijn dit 4 medewerkers) de titel ‘Chef werkgeluk’.

Kijk op Move on recruitment